youth-group-lessons-on-doubt

Ar teko gyvenime būti duobėje? Dar ir kaip! Ar lengvai sekėsi išlipti? Ne. Kodėl taip sunku išlipti? Neaišku ką daryti? Na. Pasiaiškinkim. Blogas periodas gyvenime juk sugrįš. Sakot aš ne optimistas! Optimistas! Tik žinau jog blogi periodai reikalingi mums, kad augtume ir perkainuotume vertybes. Kitaip sakant blogas periodas visada neša savyje pozityvų pokyčio užtaisą. Tačiau daugeliui sunkumų periodai tampa degradacijos ar sąstingio laikotarpiu. Tai ką daryti, kad krizės mus augintu, o ne palaidotu?

Tamtararam! Nuostabusis sąrašiukas.

Kodėl jis nuostabus? Nes veikia! Iš kur žinau? Pats taikiau!

Ražauskai ir tau būna krizės? Oooo taip! Aš irgi pasirodo žmogus!

Na ką gi. Važiuojam.

Nuostabusis septynių žingsnių sąrašiukas. „Ko griebtis sukrizenus?“.

  1. Atitraukti savo dėmesį nuo problemos. Kai mus ištinka liūdna situacija mes pasineriam į analizę, kuri vadinasi. Kodėl? Kodėl? Kodėl? Kodėl aš? Kodėl man? Kodėl vėl? Šitą mastymo grandinėlę reikia kuo greičiau nutraukti sau sugalvojant kažkokią veiklą ir tikslus, kurie atitrauktų mūsų plokštelės mąstymą. Labai tinka vietos ir aplinkos pakeitimas, naujos patirtys, uždaviniai, jus dominanti veikla. Kriziniu laikotarpiu vienas iš sunkiausių dalykų yra prisiversti negalvoti apie krizę. Tie, kas tai sugeba, įgyja realius šansus greičiau ir mažiau skausmingai pergyventi blogą laikotarpį.

 

  1. Judėti! Judėti, judėti ir dar kartą judėti! Aktyvus judėjimas neleidžia smegenims per daug pasinerti į depresiją ir suteikia šansą mums restartuotis viduje. Todėl krizių laikotarpiu būtina kasdien pajudėti. Sporto klubas, bėgimo takelis, baseinas, jogos salė, sodas ar daržas su daug neravėtų piktžolių. Viskas tinka. Svarbu kasdien pajudėti, taip suteikiant sau proga vidumi pailsėti nuo krizės.

 

  1. Padėti kitiems. Vienas iš galingiausių dalykų krizių periodu yra padėti kitiems. Savanorystė, labdaringa veikla. Jei įmanoma ją reiktų daryti reguliariai. Stiprus įrankis keičiant savo vidinį situacijos matymą. Padėdamas kitiems gali realiai tapti viduje laimingas net krizės laikotarpiu.

 

  1. Linkėti visiems laimės. Šitą metodą savo knygose išpopuliarino daktaras Olegas Torsunovas. Metodika paprasta. Kasdien randi ramų kampeli ir bent penkias minutes užsimerkęs ir įsivaizduodamas savo artimuosius, draugus, bendradarbius ir aplinkinius linki visiems laimės. Karoji frazę: aš linkiu visiems laimės. Skamba labai paprastai. Veikia puikiai. Išbandyta. Efektyvumas atsiranda darant kasdien.

 

  1. Valei šįryt dantis? Taip? O protą? Ne? Kodėl manai, kad dantys svarbesni už protą? Juk smegenų nepakeisi? Dantis gali užlopyti arba įdėti naujus. Su smegenim sunkiau. Moksliniai tyrimai jau senokai patvirtina meditacijos praktinę naudą. Meditacijos rūšių yra šimtai, todėl teks pabandyti įvairių ir pajausti, kas jums labiausiai prilipo. Kasdienė meditacija stipriai harmonizuoja ir padeda valdyti stresą, o va šito mums labiausiai ir reikia krizenimo (krizės) laikotarpiu.

 

  1. Bendrauk su optimistiškais draugais. Kur tokių gauti? Ieškoti, ieškoti, ieškoti. Ne baruose ar klubuose. Tam yra jogos studijos, sveikuolių sąjungos, veganų mugės, blaivūs festivaliai, savanoriškos organizacijos, gyvūnų teisių gynėjų konferencijos ir t.t.. Ten kur renkasi sąmoningi ir optimisitški žmonės reikia ieškoti draugų ir su jais bendrauti, draugauti, kviestis į svečius. Optimistiškai draugai kaip niekas kitas padeda sunkiu periodu pakeisti mąstymo užstrigusias plokšteles arba pralaukti sėkmingai blogą periodą. Ir optimistiškus draugus reikia ruošti atsargai iš anksto. Kaip sako tepk slides vasarą. Krizės metu bus sunku jų susirasti, nes jūsų vidinis pasaulis trauks ne naujus draugus, o naujas krizes. Taip, kad čia jau reikia padirbėti iš anksto t.y. dabar!

 

 

  1. Ir skaityti reikia knygas, kurios būtų paremtos tikrais faktais, biografijomis. Jas mūsų protas priims giliau. Svarbu, kad knygos herojus savo buvusiam realiam gyvenime nepasiduotu ir kovotu su sunkumais bei juos nugalėtu. Sėkmės istorijų mūsų protui reikia, kaip oro. Man labai patinka amerikiečių jogo autobiografija „Kelionė namo“. Drąsiai galiu rekomenduoti kaip knygą tinkamą šitai kategorijai. Ir dar. Skaityti neriekia daug, bet kasdien. Čia ne kiekybė svarbu, o kasdienis informacijos žiupsnelis.

Tamtararam. Nuostabusis septynių žingsnelių sąrašiukas baigtas. Taip aš suprantu, kad dar galimi pridėti daug gerų dalykėlių ir kad tai nėra baigtinis ir absoliutus reikalas.  Na, bet jo pilnai užtenka gyvenimo pradžiai. Jei visi septyni žingsneliai bus taikomi kasdien, sunkumai praeis lengviau. Jie nedings, neišgaruos. Jūs tiesiog juos priimsit lengviau, paprasčiau, natūraliau. Didžiausi mūsų priešai dažniausiai gyvena mūsų galvoje.

Gerų ir rezultatyvių krizių jūsų gyvenime.

Krizenkime kartu.

Darius Ražauskas.

© 2014 esujums.lt | Svetainė sukurta @Clamorlux