download

Iš manęs tyčiojasi. Mane žemina. Esu ties palūžimo riba. Nenoriu ten eiti. Noriu išnykti.

Pažįstama? Teko susidurti? Mokykloje, darbe, universitete, komandoje.

Jūs supratot teisingai. Šįkart mūsų tema: patyčios.

Jei jūs to nepatiriat, tuomet turit draugų ar artimųjų, kurie su tuo susiduria. Kitaip sakant, aktuali tema.

Na ką gi? Prisisegam! Važiuojam!

Ką daryti pačiam arba kaip padėti draugui jei jis patiria patyčias?

Pradėkim nuo pirmo ir svarbiausio dalyko. Niekada netikėkit, kad tai amžina situacija. TAI PRAEIS. Klausimas, kaip greitai. Atsakymas kiekvienu atveju bus skirtingas. Kokių veiksmų galima imtis kalbėsim toliau. Pradžiai svarbu suvokti. Tai praeis. Tai laikina. Tai išbandymas. Gyvenimo testas, kuris baigsis.

Ne visada galima greitai pakeisti situaciją. Ne visada galima to išvengti. Visada galima mokytis priimti gyvenimo sunkumus ir augti su jais. Patyčių situacijoje jeigu jūs esate auka, jūs galite rinktis. Kaip priimsite situaciją. Ar jūs ja tikėsite? Netikėkite. Knygynai pilni sėkmingų žmonių istorijų iš kurių vaikystėje ar vėliau darbe tyčiojosi. Jie nepalūžo. Jie tuo nepatikėjo. Jie vėliau rado savo kelią. Dabar pasaulis nori būti kaip jie.

Bene pusė pramogų pasaulio žvaigždžių vaikystėje patyrė patyčias. Niekada jomis netikėkit. Taip sunku. Taip nemalonu. Su tuo galima kovoti. Ne pati kova svarbi. Vidinis nusiteikimas. Kokioje tu būsi pozicijoje?

Aukos. Kaltinsi aplinką, kaltinsi save. Patikėsi tuo, kas tau sakoma. Arba mokinio pozicija. Priimsi tai, kaip laikiną testą. Sunkumą, kuris tave moko. Sunkumą, kuris tave grūdina. Sunkumą, kuris tave ateityje padarys stipresniu ir sėkmingesniu.

Suprantu. Sunkumų mes nenorim. Bet jie ateis. Ateis anksčiau ar vėliau. Toks pasaulis. Ką galime padaryti? Išmokti juos priimti kaip pamokas. Augti ir mokytis iš jų. Kaip tai galima padaryti savo knygoje „Likimo dėsniai“  aprašo psichologas Olegas Gadeckis. Mokinio pozicijos priėmimas labai svarbus. Būti auka lengva. Kaltinti kitus ar save lengva. Mokytis iš sunkumų sunku. Labai sunku. Ir neįkainojama. Tai išmokus gyvenimas tampa jūsų žaidimo aikštele. Žaidimo, kuriame jūs galit laimėti visada. Argi ne geras žaidimas? Tu visada laimi!

Vidinė jūsų pozicija yra tik jūsų pačių pasirinkimas. Išorės įvykių mes dažnai pasirinkti negalime. Mes galime rinktis savo reakcijas į tuos įvykius. Per kokią prizmę aš matysiu pasaulį? Viskas blogai, visi blogi. O gal, sunku treniruotėse, lengva kovoje. Tai jūsų sprendimas.

Važiuojam toliau. Geras dalykas yra restartas. Visada prasidėjus patyčioms mokykloje, darbe ar kitoje grupėje mes galim keisti vietą. Galima pereiti į kitą mokyklą, darbovietę ar klubą. Deja. Būna situacijos, kai nėra kur pereiti arba tai neįmanoma padaryti greitai. Jei gali, restartuok. Negali, skaitom toliau.

Kasdienis fizinis krūvis. Sportas padeda viduje deginti stresą. Jei patiri patyčias, būtina sportuoti. Kūnas turi patirti rimtus fizinius krūvius. Sporto metu bus lengviau užmiršti patyčias, pailsės galva, stiprės kūno tonusas. Kūno kalba labai svarbus faktorius. Dažnai patyčios liaujasi kai pastebima jog aukos tai neveikia. Auka to rimtai nepriima arba priima iš mokinio pozicijos. Nepuola savęs graužti ar kaltinti aplinkos. Stabilesnė vidinė būsena ir tvirtesnė kūno kalba turi ryši su sportu. Sportas tavo vieta deginti patyčias.

Toliau. Mūsų proto vidinė ramybė. Ramus protas irgi labai svarbus tiek stabdant, tiek išgyvenant patyčias. Šitoje vietoje nepakeičiama meditacija, mindfulness pratimai arba jeigu žmogus tikintis reguliari malda. Kasdienė meditacija ar malda realiai daro stebuklus. Reikia tik susikaupti ir daryti reguliariai. Geriausiai du kartus per dieną. Ryte ir vakare. Ir jūs jau pakeliui į sėkmę.

Ką dar daryti? Studijuok sėkmingų žmonių biografijas. Pamatysi kiek daug jų tarpe tokių, kurie patyrę patyčias vaikystėje. Dabar jais seka visas pasaulis. Svarbu suvokti, kad patyčios gali tave sužlugdyti emociškai arba tapti tavo tramplinu į sėkmę. Patyčios gali užgrūdinti ir paskatinti tave imtis vidinio savęs keitimosi. Patyčios gali padėti formuotis tavo charakteriui. Patyčios gali būti tavo raktas į sėkmę.

Dabar tu to nematai. Tik sujungus visus taškus ant lapo išryškėja paslėptas piešinys. Tik praėjus daugeliui metų paaiškės, kad patyčios galbūt buvo mūsų tramplinas. Jeigu jas priimi kaip pamoka, galimybę, iššūkį. Daugiau sportuoti, daugiau mokytis, daugiau pasiekti. Kaip sako amerikiečiai. Nužudyk jas su sėkme.

Deja dažniausiai yra atvirkščiai. Pirma ateina patyčios, sėkmė po to. Ir tai pasimato gerokai vėliau. Svarbi tik tavo vidinė reakcija dabar. Tu nesi auka. Tu likimo išrinktasis. Tu jau sėkmingas. Sunkumai laikini. Panaudok juos. Panaudok tą pyktį, kuris susikaupė. Panaudok jį sportui, mokslui, darbui, treniruotėms. Išmok matyti tolimesnę perspektyvą. Ir. Labai svarbu. Tavyje įvyks lūžis. Padėkok mintyse situacijai ir ją priimk. Priimk kaip laikiną, bet realią.

Viskas? Dar truputi.

Apie patyčias informuok vyresnius. Leisk jiems žinoti. Net jei jie negalės tau padėti, tu jau nebūsi vienas. Galėsi tikėtis daugiau paramos ir supratimo.

Na ir paskutinis. Stok į kovą. Stok į kovą su patyčiomis. Kartais tiesioginė konfrontacija su asmeniu, kuris tyčiojasi neišvengiama. Ir ji ne visada beviltiška. Tai, kad tu pasipriešini tam, kas vyksta kartais priverčia besityčiojančius tave gerbti labiau arba net liautis. Tikėtis to nereikėtų, bet taip gali įvykti. Nebijok pasakyti, kad tau tai nepatinka ir kad tai tave žeidžia. Pabandyk pasikalbėti asmeniškai su tuo asmeniu, kuris iš tavęs tyčiojasi kai jis yra vienas. Pasakyk jam kaip jautiesi. Pasakyk, kad tau tai nepatinka. Sukurk asmeninį kontaktą su tuo žmogumi. Kartais tam, kuris tyčiojasi užtenka pamatyti asmenį kitame ir tai gali liautis.

Nepavyko. Nieko tokio. Tai praeis.

Panaudok tą stresą ir pyktį, kuris atsiranda tapti sėkmingam.

Nužudyk juos sėkmė!

Ir žinai ką? TU gali!

Ražauskai nu baik. Neskiesk. Nieko aš negaliu.

Gali.

Ir aš tai žinau! Iš manęs tyčiojosi. Aš patyriau patyčias mokykloje.

Ar mane tai sužlugdė?

Ne.

Kur dabar tie, kurie tyčiojosi?

Nelabai kur.

Ir dar. Jei žmogus  tyčiojasi, reiškia pats turi vidinių nepilnavertiškumo problemų. Dažniausiai tai meilės trūkumas šeimoje ir aplinkoje. Tai vidinė trauma. Ir ji gali tapti tavo tramplinu.

Todėl drąsiai.

Nužudyk juos sėkme!

Tavo draugas, patyręs patyčias.

Darius Ražauskas

 

20
birželio

Uždara online Dariaus grupė

19:00 — 20:30
@ Capital team
13
liepos

Humoro vakaras Palangoje. Vyrai ir moterys linksmai.

18:45 — 20:30
@ Viešbutis Palangos Žuvėdra
10
rugpjūčio

Humoro vakaras PALANGOJE. Vyrai ir moterys linksmai.

18:45 — 20:30
@ Viešbutis Palangos Žuvėdra

 

© 2014 esujums.lt | Svetainė sukurta @Clamorlux