Palankiausios ir stipriausios dienos (ekadašiai) pagal Vedinį menulio kalendorių organizmo valymui, pasninkavimui, meditacijai, savęs pažinimui  ir dvasinėms praktikoms 2018 m. Šiomis dienomis patariama nepradėti rimtų darbų, o tą dieną skirti meditacijai, dvasinių knygų studijoms, pasninkavimui, paskaitų klausymui. Šiomis dienomis pasninko (organizmo valymo), meditacijos, dvasinių praktikų rezultatai būna žymiai didesni.

Maksimalus rezultatas pasiekiamas visą dieną sausai pasninkaujant (be vandens ir maisto).

2018 metai

Paros laikas, kai pagal mėnulio kalendorių rekomenduojama pasninką nutraukti siekiant gauti maksimalų rezultatą. Laikas paskaičiuotas Vilniaus miestui. Visose kituose Lietuvos miestuose laikas panašus, svyruoja nedaug, pridėkite 10min. prie nurodyto laiko ir galite nutraukti pasninką. Jei pasninkavote sausai (be vandens), pasninką nutraukia vanduo. Jei pasninkavote su vandeniu ar vaisiais, daržovėmis, pasninką nutraukia grūdai ir jų produktai. Pasninkas duos maksimalų rezultatą jei jo metu dėmesį sutelksite į dvasinę praktiką, šventraščių studijas, maldą, meditaciją.

Kabutėse laikas (Vilniaus) kada galima nutraukti Ekadašį (kitą dieną).

  • 12.01.2018 – Sat-tila Ekadashi ( nutraukti kitą dieną 8:35-11:10)
  • 28.01.2018 – Bhaimi Ekadashi (8:14-11:06)
  • 11.02.2018 – Vijaya Ekadashi (7.47-10:58)
  • 26.02.2018 – Amalaki vrata Ekadashi (07:13-10:46)
  • 13.03.2018 – Papamocani Ekadashi (06.37-10.31)
  • 27.03.2018 – Kamada Ekadashi (06:01-10:17)
  • 12.04.2018 – Varuthini Ekadashi (05:22-05:36)
  • 26.04.2018 – Mohini Ekadashi (04:49-09:48)
  • 11.05.2018 – Apara Ekadashi (04.18-09:37)
  • 25.05.2018 – Padmini (03:56-09:30)
  • 10.06.2017 – Parama Ekadashi (03.43-06:36)
  • 23.06.2018 – Pandava Nirjala Ekadashi (06:40-09:28)
  • 09.07.2018 – Yogini Ekadashi (03:55-09:34)
  • 23.07.2018 – Sayana Ekadashi (04:15-09:42)
  • 08.08.2018 – Kamika Ekadashi (04:43-09:50)
  • 22.08.2018 – Pavitropana Ekadashi (05:09-06:47)
  • 06.09.2018 – Annada Ekadashi (05:36-05:44)
  • 20.09.2018 – Parsva Ekadashi (06:02-10:08)
  • 05.10.2018 – Indira Ekadashi (06.30-10:14)
  • 20.10.2018 – Pasankusa Ekadashi (06:59-10:22)
  • 03.11.2018 – Rama Ekadashi (07:27-10:30)
  • 19.11.2018 – Utthana Ekadashi (09:58-10:42)
  • 03.12.2018 – Utpanna Ekadashi (08.22-08:52)
  • 18.12.2018 – Moksada Ekadashi (09:50-11:03)

Daugiau apie ekadašį

Ekadasi (iš sanskrito k., vienuoliktas iš eilės) nurodo 11 mėnulio pilnaties ir delčios dienas. Tomis dienomis mėnulio įtaka kūno sveikatai yra pati nepalankiausia, todėl tai palankus metas pasninkui, organizmo apvalymui – sustiprina ir atgaivina. Kenksmingas net grūdinių kultūrų valgymas (produktai, kuriuose yra miltų ar grūdų).

Ekadašis ypač palankus dvasinei praktikai, mantrų kartojimui, šventraščių skaitymui ir savęs pažinimui.

Ekadašio LAIKAS IR NUTRAUKIMAS (IŠĖJIMAS)

Ekadašis prasideda nuo brahma muhurtos (96 minutės prieš saulės patekėjimą) ir baigiasi kitą dieną saulės patekėjimu. Taigi aukščiau sąraše pateiktomis dienomis (visą parą) reikia laikytis ekadašio ir tik kitą dieną po saulės patekėjimo pradėti valgyti (tiems, kas laikosi sausai be vandens, tas pats laiko skaičiavimas). Norint teisingai laikytis ekadašio, reikia sekančią dieną, po saulės patekėjimo (paprastai laiko tarpas yra nurodomas vaišnavų kalendoriuje) suvalgyti patiekalų su grūdinėmis ar ankštinėmis kultūromis. Galima paprasčiausiai suvalgyti vieną ar kelis grūdus, ryžius, žirnius, pupeles. Skliausteliuose nurodytas laikas, kada pasninką nutraukti kitą dieną.

Maistas, kurį galima valgyti per Ekadaši:

  • Visi vaisiai (švieži ir džiovinti), visi riešutai ir aliejai, pagaminti iš riešutų.
  • Bulvės, moliūgai, agurkai, ridikėliai, cukinijos, žalia papaja, citrinos, džekfruitas, avokado, alyvuogės, kokosas, grikiai, visos cukraus formos, o taip pat visi pieno produktai.

Prieskoniai, kurie naudojami per Ekadaši:
Kurkuma, juodieji pipirai, imbieras ir druska (akmens druska) paimti iš naujo arba švaraus įpakavimo.

Per Ekadašį NEVARTOJAMI produktai:

Daržovės – pomidorai, bet kurie kopūstai, baklažanai, paprika…

Ankštiniai – visų tipų žirniai ir pupos bei produktai, gaminti iš jų (papadam, tofu, šokoladas), taip pat soja.

Grūdiniai – ilgas sąrašas miltų, avižos, kukurūzai, makaronai, įvairūs sausi pusryčiai, barley gėrimas ir pan.

Aliejai – ankštinės/grūdinės kilmės, tokie kaip augalinis aliejus (!), garstyčių aliejus, sezamo aliejus bei produktai, sudėtyje turintys šių aliejų (visokie kepinti riešutai, čipsai, kai kurie džiovinti vaisiai ir panašūs skanėstai), taip pat margarinas.

Lapiniai augalai, tokie kaip salotos ar špinatai, bei lapinės kilmės prieskoniai – karis, lauro lapai, bazilis ar oreganas ir pan.

Atsargiai! – daugybė produktų, tokių kaip kepimo soda, kai kurie gėrimai bei sirupai, jogurtai, varškė, pudingai bei konditerijos gaminiai sudėtyje gali turėti grūdinės kilmės krakmolo.

Per Ekadašį NEVARTOJAMI prieskoniai:

Hingas/asofetida, sėzamo sėklos, kuminas/džyra, garstyčios, tamarindas, kardamonas, fenugrikas, anyžiai

IMG_0635